Kufry i sakwy

Wyświetlanie 1–30 z 869 wyników


Kufry – kufry dzielimy na dwa rodzaje: boczne i tzw. centralny (topcase). Boczne, jak sama nazwa wskazuje, montowane są po bokach motocykla, na specjalnych, zamontowanych na stałe stelażach. Kufer centralny, poza specjalnym stelażem, posiada również płytę, do której jest mocowany za tylną kanapą. Największą zaletą kufrów jest ich pojemność, boczne sięgają do 30-40 litrów, natomiast centralne potrafią sięgać nawet do 55 litrów. Kolejnym plusem jest ich szybki demontaż co ułatwia pakowanie i przenoszenie. Oba rodzaje są całkowicie odporne na wodę, a podczas upadku z pewnością ochronią nasz motocykl. Producenci stosują różne materiały do produkcji kufrów. Topowe modele to aluminium, które dodatkowo wyposażone są w masę elementów umożliwiających zamocowanie pojemników na wodę, kanistrów czy karimat, przeznaczone przede wszystkim do maszyn z segmentu turystyczne enduro, na szutrowo-kamieniste drogi. Kufry z tworzywa sztucznego (plastikowe) przeznaczone są głównie do nakedów lub delikatnych motocykli szosowo-turystycznych, na drogi asfaltowe. Niektóre modele kufrów posiadają również możliwość podłączenia do nich świateł stopu lub zwiększenia pojemności przez zastosowanie akcesoryjnej pokrywy. Wszystkie kufry są również rewelacyjnym oparciem dla naszego pasażera, a niektóre firmy oferują wręcz akcesoryjne oparcia, które można na nich zamocować. Niestety są też wady, największą jest zwiększenie szerokości motocykla przez kufry boczne, co stanowi spore ryzyko podczas jazdy w korkach. Na dojazdy do pracy czy kilkudniowy wyjazd można spokojnie wykorzystać kufer centralny, który nie utrudnia poruszania się w korku, za to gwarantuje możliwość spakowania właściwie wszystkich niezbędnych rzeczy. Zarówno kufry plastikowe jak i z aluminium posiadają zamknięcia na klucz!

Sakwy – sakwy dzielimy na tekstylne i skórzane. Tekstylne najczęściej mocowane są do motocykli sportowych lub nakedów i używane przez osoby, które nie chcą mocować na stałe stelaży. Z reguły wykonane są z odpornych materiałów typu Cordura (drobny splot nylonu) oraz posiadają przemyślaną przestrzeń ładunkową, dodatkowe kieszenie oraz możliwość zmiany objętości. Pojemność tego typu sakw jest bardzo zróżnicowana, ale można znaleźć takie, które w komplecie mają nawet 70 litrów. Największą zaletą jest możliwość ich odpięcia i zabrania ze sobą. Wadą takiego rozwiązania jest sposób ich mocowania i dlatego często sakwy bujają się podczas jazdy, a zamocowane zbyt blisko wydechu potrafią się stopić. Sakwy skórzane mocowane są najczęściej przy criuserach i chopperach. Producenci najczęściej wykorzystują grubą, wołową skórę, są często bogate w ornamenty, znaki, loga i w różnych kolorach. Mocuje się je na stałe do stelaży lub za pomocą systemu click-fix, umożliwiającego ich odpięcie i przeniesienie. Są wodoodporne i bardzo pojemne. Stanowią również skuteczną ochronę motocykla przy ewentualnym upadku. Wady? Konieczność mocowania stelaża pod sakwy, a mocowane na stałe wyglądają tylko ładnie na „almaturze”.