Bagaż motocyklowy cz.1

Bagaż motocyklowy

Bagaż motocyklowy cz.1

Długie wyprawy motocyklem to dla wielu z nas jedyny sposób spędzania urlopu. Jeśli tu zaglądasz to należysz właśnie do tych osób, które zamiast wylegiwania się w słońcu przy hotelowym basenie wolą zapakować bagaż na motocykl i wyruszyć w trasę, aby poznać smak prawdziwej przygody. Zanim jednak wsiądziemy na kanapę naszego motocykla przygotujmy się odpowiednio do drogi, bo aby czerpać radość z turystyki motocyklowej, trzeba mieć gdzie upchnąć bagaż. Na naszym blogu podpowiemy co zrobić, by na wakacje jednośladem nie zabierać tylko kąpielówek a znaleźć miejsce nawet na namiot i śpiwór.

Tak naprawdę od tego jak długi planujemy wyjazd zależeć będzie, co wybierzmy do przewiezienia bagażu. Zupełnie inaczej spakujemy motocykl jadąc do babci na weekend, niż na miesięczną wyprawę do innego państwa czy nawet na sąsiedni kontynent.

Siatka/linka mocująca – idealny patent na zabezpieczenie bagażu lub zamocowanie drugiego kasku gdy chcemy przejechać przez miasto po swój „Plecaczek”, a nie mamy kufra mieszczącego kask. Obwija się ją wokół kanapy na miejscu pasażera i potem wkłada pod nią wspomniany kask lub inny pakunek. Siatki i linki można kupić w naszym sklepie już od 15 zł, w różnych kolorach, a pasażer który siądzie na kanapę, gdzie założona jest siatka, nie powinien nawet jej poczuć.

Plecaki motocyklowe – wykonane z materiałów odpornych na wodę i ścieranie. Powinny mieć pasek piersiowy lub biodrowy, a najlepiej oba, co służy lepszemu umocowaniu go na ciele kierowcy. W naszym sklepie online dostępne są już od 89 zł. Zaletą takiego plecaka jest brak ingerencji w motocykl czyli zakładamy na plecy i jedziemy. Wadą natomiast jest mała pojemność oraz wyeliminowanie jazdy z ewentualnym pasażerem. Plecak to świetne rozwiązanie na krótki wyjazd za miasto lub dojazd do pracy, jednak podczas dłuższych wypraw będzie bardziej nam przeszkadzać niż stanowić uzupełnienie przestrzeni bagażowej. Tutaj bardziej sprawdzi się tankbag.
%
Tankbag – czyli wodoodporna torba na bak. Z założenia montowana jest na baku, jednak obecnie producenci dopieszczają motocyklistów i wiele modeli jest tak skonstruowanych, że posiada możliwość montażu na tylnym siedzeniu, wymaga to jednak dodatkowego zabezpieczenia przed zsunięciem. Niektóre z nich są wyposażone w taśmę umożliwiającą noszenie tankbaga na ramieniu lub jako plecak. Podstawą jednak jest montowanie go na baku przy pomocy pasów lub magnesami i pasem obejmującym główkę ramy. Pojemności tankbagów są bardzo różne, od niewielkich mieszczących dokumenty i w najlepszym razie przeciwdeszczówkę (2-5 litrów), po modułowe, które posiadają regulowaną pojemność od kilkunastu do kilkudziesięciu litrów (40-45 litrów). Co więcej, często wyposażone są w dodatkowe boczne kieszenie (np. na nawigacje, przewodnik czy latarkę), gniazdo zapalniczki, szybkozłączkę, oraz mapnik, w którym poza mapą możemy umieścić np. telefon. Należy pamiętać, aby zbyt duży tankbag nie przeszkadzał w prowadzeniu motocykla, operowaniu manetkami, widoczności zegarów czy przy skręcie kierownicą. W dalekich podróżach, w różnych warunkach i po różnych nawierzchniach aby uchronić bak motocykla przed porysowaniem magnetyczną podstawą utrzymującą torbę na zbiorniku, proponujemy zamontować cienką, siateczkową, gumowana matę przyciętą do kształtu baku i wlewu. Problem rysowania lakieru nie występuje w tankbagach z fabrycznym mocowaniem do wlewu paliwa.
%
%
%
%
%
Rolki i torby tylne – rolka to nic innego jak szczelny worek, najczęściej wykonany z nieprzemakalnego materiału lub PVC, o pojemności 20-60 litów, w który można zapakować sporo ubrań oraz niewielkich rozmiarów namiot czy śpiwór. Mocowany najczęściej jest w poprzek motocykla na tylnej kanapie lub bagażniku przy pomocy sytemu pasów lub zwykłymi ekspanderami. Często jest również instalowany na górze tylnej torby czy całego systemu bagażowego, który poza regulowaną pojemnością, dodatkowymi kieszeniami oraz specjalnymi zamkami, umożliwiają ich złączenie aby się nie rozsunęły w trakcie jazdy, posiadają usztywniony spód oraz integralny system mocowania z „miękką” płytą, która instalowana jest do siedzenia. Zaleta – są miękkie! Podczas ewentualnej wywrotki naturalnie amortyzują upadek, nie łamią kończyn, a powodują co najwyżej skręcenia. Najczęściej takie rolki i torby ustawiane są wzdłużnie, więc dodatkowo stanowią swego rodzaju oparcie dla kierowcy. Wada rolek – spory bałagan w środku.
%
%
CDN

2 komentarze do “Bagaż motocyklowy cz.1

  1. Agata pisze:

    Ja bardzo dużo podróżuje motocyklem i naprawdę sprawdzają się kufry ale moge przypuszczać że będzie to kolejny temat artykułu. Jeśli chodzi o propozycje podane wyżej to przydają się rolki w które ja chowam namiot śpiwór wraz z materacem . Zawsze jest to zabezpieczone linkami aby nic nie przemieszczali się po siedzeniu.czekam z niecierpliwością na temat kufrów i zapewne sakw motocyklowych .

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *