Buty motocyklowe cz.2

Buty motocyklowe cz.2

Buty motocyklowe cz.2

Każdy motocyklista wie o tym, żeby czuć się bezpiecznie i stabilnie, trzeba nosić skórzane wysokie buty, które stabilizują nogę w kostce i możliwie najlepiej zabezpieczają nasze kości w czasie upadku lub gwałtownego stąpnięcia. Pierwszym krokiem przy zakupie butów jest podjęcie decyzji jakiego rodzaju obuwia potrzebujemy, czy do fikołków na torze butów crossowych czy do wypraw w nieznane butów turystycznych.

Wszystkie rodzaje obuwia omówiliśmy w części pierwszej: Buty motocyklowe cz.1 i jeśli wybrałeś już odpowiedni dla siebie styl, pomożemy Ci teraz wybrać odpowiedni model.

Producenci stosują kilka rodzajów materiałów, które sprawdzają się w produkcji obuwia motocyklowego, podstawowym oczywiście jest skóra. Materiał skórzany jest odporny na przetarcia, odpowiednio zaimpregnowany nie przepuszcza wody, a przede wszystkim stopa „oddycha” w takim bucie. Poza skórą do produkcji stosowane są również Gore-Tex czy Cordura oraz włókna kompozytowe. Membrany z Gore-Texu/Cordury stosowane są głównie w butach turystycznych aby zapewnić wentylację a przede wszystkim zabezpieczyć przed woda od zewnątrz. Natomiast z włókien kompozytowych wykonane są protektory chroniące kości przed złamaniami. Nie zawsze jednak membrany zapewnią całkowicie suchą stopę, zwłaszcza, jeżeli buty wykonane są w dużej części z perforowanej skóry. Za niewielkie pieniądze dokupić można przeciwdeszczowe osłony butów, co zazwyczaj rozwiąże problem wody w bucie i mokrej skarpety.

Bardzo ważnym elementem w obuwiu motocyklowym jest podeszwa. Musi ona być mocna i wykonana z antypoślizgowego materiału. Niejeden z miłośników jednośladów przekonał się jak bolesny bywa upadek, gdy „śliski” but zjedzie z podnóżka.

Przy butach warto wspomnieć również o wewnętrznej wyściółce, która powinna zapewniać dobrą wentylację i wysoki komfort użytkowania. Producenci często wykonują ją z meshu, czyli stosunkowo rzadko tkanej siatki, dzięki czemu możliwa jest dobra cyrkulacja powietrza, przede wszystkim przy otwartych otworach wentylacyjnych.

Kolejną ważną kwestią jest tzw. wyposażenie buta, czyli wszystkie elementy, które mają wpływ na bezpieczeństwo oraz komfort. I tak np. aby uchronić materiał od przetarcia przy głębokich złożeniach, np. na torze wyścigowym, sportowe buty wyposażone są w wymienne slider’y. W modelach przeznaczonych dla posiadaczy crossa czy enduro, producenci stosują regulowane zapięcia klamrowe mocno stabilizujące nogę. Jest to bardzo istotne właśnie w terenie, ponieważ motocyklista często wtedy asekuruje się używając swoich dolnych kończyn, przy szybkiej zmianie kierunku jazdy podpiera całe swoje ciało plus ciężar motocykla tylko na jednej nodze. Dla użytkowników motocykli szosowo-turystycznych bardzo istotne jest, aby obuwie chroniło jak najlepiej stopę i samą nogę przed ewentualnym upadkiem. Dlatego w tego typu butach montowane są ochraniacze piszczeli, kostek czy pięt oraz wzmocnienia na palcach.
Podobnie jak każde inne nasze obuwie, skórzane buty motocyklowe również wymagają odpowiedniej pielęgnacji. Dostępne na rynku balsamy i pasty sprawią, że but będzie bardziej elastyczny, zaś impregnat ochroni je przed wodą. W naszym sklepie również zakupisz produkty do pielęgnacji skóry. Oczywiście przed wszelkimi zabiegami należy je dokładnie wyczyścić z brudu i błota, używając szczotki do butów i letniej wody.

Większość butów motocyklowych produkowanych jest w rozmiarówce zarówno damskiej jak i męskiej. I tutaj trzeba podejść poważnie do tematu, bo buty motocyklowe np. rozmiar 40 nie zawsze będą odpowiadać rozmiarowi trampek noszonych na co dzień. Zatem zanim rozpoczniesz zakupy, zmierz swoja stopę centymetrem krawieckim, następnie uzyskany wynik dopasuj pod odpowiedni rozmiar z naszej tabeli. Pamiętaj! Stopę mierz stojąc na powierzchni płaskiej, od końca piety do zakończenia dużego palca.

Jeśli nadal masz obiekcje i nie możesz dokonać wyboru, śmiało pisz do nas i pytaj! kontakt

%
%
%
%

Komentarz do “Buty motocyklowe cz.2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *